دنیای ما

مرجعی به روز و کامل با مطالب متنوع

دنیای ما

مرجعی به روز و کامل با مطالب متنوع

غذاهای محلی

شاید به جرات بتوان گفت که هیچ جای دنیا به اندازه کشور عزیزمان ایران دارای غذاهای محلی متنوع و خوشمزه نمی باشد. و این مسئله کاملا طبیعست . چون ما در جایی زندگی میکنیم که فرهنگ غذا رسم و رسوم خاصی دارد و مردمانمان آن سلیقه های بسیار عالی و جذابی را در طبخ غذاها بکار می برند.

از شمال تا جنوب کشور ایران بر اساس شرایط آب و هوایی و محصولاتی که در آنجا می روید غذای محلی متنوعی وجود دارد.

و انصافا بخاطر این تنوع بالا نمی توان نظر قطعی و محکمی داد که کدام غذا و در چه شهری از ایران بهتر از شهرهای دیگر می باشد.

غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی کدامند ؟

در ادامه این صفحه لیستی تقریبا کامل از غذاهای محلی متعلق به کشورمان را مشاهده خواهید کرد که هر کدام به تفکیک برای شما عنوان شده است : با  آشپزی همراه باشید

آش دوغ

یکی از غذاهای محلی و معروف شهر اردبیل ، سرعین و نواحی آذربایجان شرقی می باشد که به روش های متفاوتی در شهر های مختلف تهیه میشود. طعم نهایی این آش به نوع و طعم دوغ مصرف شده بستگی دارد و در صورت استفاده از دوغ محلی خوشمزه تر میشود. همچنین دوغ بکار رفته در این آش سرشار از کلسیم است.

آش دوغ

 

ادامه مطلب ...

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا که باید آنها را امتحان کنید

آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی

بدون هیچ شکی وقتی حرف از ذائقه و غذا به میان می آید، تمامی ذهن ها معطوف به غذاهای ایتالیایی و طعم بی نظیر آنها می شود. هرگاه بحث غذاهای خیابانی مطرح می شود ممکن است به یاد هات داگ های دوره گرد در نیویورک بیافتید ولی باید بدانید که خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا پخت می شوند. از کاربونرا کرم دار گرفته تا بوراتا که به سادگی در دهانتان آب می شود، غذاهای ایتالیا بهترین نوع با تنوع بی نظیر و عطر و طعم دلنشین هستند. در این مقاله به معرفی تنها تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا می پردازیم. توصیه می کنیم حتما قبل از خواندن این مقاله غذای کافی خورده باشید!

ادامه مطلب ...

طرز تهیه خورش ترش واش

مواد لازم برای تهیه خورش ترش واش :

پیاز متوسط 1 عدد

سیر رنده شده 2 حبه

مرغ 4 تکه

رب انار یک قاشق چایخوری

سبزی ترش واش 500 گرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

بادمجان متوسط 3 عدد

گوجه فرنگی 2 عدد

torshe-vaash

  

ادامه مطلب ...

طرز پخت ته چین مرغ با نکات مهم

موا لازم برای ته چین مرغ
برنج 2 لیوان
تخم‌مرغ 2 عدد
زرشک 1/2 پیمانه
ماست چکیده 1/2 پیمانه
کره 2 قاشق غذاخوری
روغن 1/4 لیوان
زعفران دم کرده 4 قاشق‌غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
برای مرغ:
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 2 عدد
نمک، زردچوبه و فلفل به مقدار کافی
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
روغن برای سرخ کردن

 
ادامه مطلب ...

دستور پخت بورک ترکی

«بورک» یکی از محبوب ترین، مشهورترین و قدیمی ترین غذاهای فینگرفودی ترکیه است که از زمان حکومت پادشاهان عثمانی تاکنون در تمام وعده ها از صبحانه گرفته تا ناهار و شام و مهمانی ها سرو می شود. بورک ابتدا یک غذای درباری بود و سپس به آشپزخانه عامه مردم راه پیدا کرد.


مواد لازم خمیر:

ادامه مطلب ...