دنیای ما

مرجعی به روز و کامل با مطالب متنوع

دنیای ما

مرجعی به روز و کامل با مطالب متنوع

خواص انار (Pomegranat)


در بیشتر منابع، ایران به عنوان خاستگاه انار ذکر شده است و البته این میوه در کشورهای شرق ایران مانند افغانستان و پاکستان تا شمال هند و هیمالیا هم کشت می شده است. اگرچه سابقه مصرف انار در شرق و خاور میانه به دوران باستان می رسد، ولی در اروپا و آمریکا تنها در دو قرن اخیر مورد مصرف بیشتر قرار گرفته است. ایران پس از هند دومین تولیدکننده و صادرکننده انار در جهان است. در این شماره به بیان ترکیبات و خواص متعدد انار می پردازیم.
 
ادامه مطلب ...

داستان غذای نذری امام حسین (ع) چیست؟

نذورات ممکن است در اشکال مختلف، مواقع متفاوت و به مناسبت‌های گوناگون از سوی افراد انجام شود اما یکی از نذرهایی که از گذشته تا امروز جایگاه ویژه‌ای نزد ما ایرانی‌ها داشته است، نذری دادن برای عزاداران سیدالشهدا (ع) محسوب می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

دارویی خطرناک برای کودکان نوپا

یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد صورت گرفته بیانگر آن است که نباید برای سرفه و سرماخوردگی کودکان آنتی بیوتیک تجویز کنند زیرا این امر احتمال ابتلا آنها به بیماری را در آینده افزایش می‌ دهد.

دانشمندان این دانشگاه آکسفورد باور دارند که آنتی بیوتیک‌ ها باکتری ‌های مفیدی را از بین می ‌برند که می‌ تواند کودکان نو پا را در مقابله با سایر بیماری‌ها و عفونت ‌ها کمک کند.

مصرف آنتی بیوتیک همچنین باعث افزایش تعداد باکتری‌ های مقاوم به دارو در کودک می‌شود، به این معنی که دوره‌های بعدی داروها ممکن است موثر نباشد.

دارویی خطرناک برای کودکان نوپا

ادامه مطلب ...

تاریخچه فال حافظ

همه چیز درباره فال حافظ 

معنی فال

فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، ?تفأل? و به فال بد زدن ?طیره? می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را ?مروا? و فال بد زدن را ?مرغوا? گویند که از دو کلمه ?مرغ? و ?آوا? تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.


فال  در اسلام

در اسلام و در حدیث آمده است که پیامبر گرامی اسلام (ص)، فال نیکو زدن را توصیه می فرموده اند و طیره را مکروه دانسته اند، به علت اینکه طیره مایه ناامیدی، بدبینی و بدگمانی بوده و در مقابل، فال نیکو و خوب، نشانه امیدواری و کامروایی در زندگی است. در اسلام استخاره یعنی طلب خیره (بر وزن جیره) به معنای با خدا مشورت کردن و طلب تقدیر خیر کردن رواج داشته است.


  ادامه مطلب ...

بیوگرافی حسن پورشیرازی و همسرش + عکس

بیوگرافی حسن پورشیرازی بازیگر سینما و تلویزیون و بازیگر سریال تنهایی لیلا را در ادامه ببینید.

نام:حسن 

نام خانوادگی:پورشیرازی

تاریخ تولد:1336

تحصیلات:لیسانس تئاتر

همسر:مهناز افضلی

---------------------------------

حسن پورشیرازی متولد سال 1336 بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون میباشد. او فارغ التحصیل رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است و دارای مدرک لیسانس تئاتر می باشد.

حسن پورشیرازی و همسرش

 

ادامه مطلب ...